CZUJNIK PRĘDKOŚCI DROPS GPS
Urządzenia
Czujnik DROPS GPS wytwarza impulsy proporcjonalne do prędkości jazdy na podstawie sygnałów odebranych z satelit. Umożliwia zastąpienie czujników prędkości jazdy montowanych na kole ciągników lub maszyn rolniczych. Urządzenie jest uniwersalne, ponieważ sygnał wyjściowy obsługuje zarówno sterowniki wymagające sygnałów o polaryzacji NPN (impuls po zwarciu wejścia do masy ) jak i PNP (impuls po zwarciu wejścia do +12V ).
Istnieje możliwość obsługi sterowników wymagających wolnych lub szybkich impulsów prędkości. Służy do tego przycisk umieszczony wewnątrz obudowy DROPS GPS. Dla sterowników wymagających tradycyjnych impulsów z czujnika zamontowanego na kole (wolne wejście) ustawiamy 5 impulsów na 1 metr drogi. Dla sterowników wykorzystujących impulsy z ciągnika (szybkie wejście najczęściej z gniazda ISO 11786 ) ustawiamy 128 impulsów na 1 metr drogi.
Sterownik ma wbudowany tryb TEST 10 km/h. Dzięki niemu podczas pierwszego uruchomienia możemy sprawdzić poprawność podłączenia DROPS GPS do sterownika rolniczego. Ponieważ generowany sygnał jest bardzo dokładny (stabilizowany rezonatorem kwarcowym), w przypadku wyświetlania prędkości innej niż 10 km/h kalibrujemy sterownik korygując wpisany do sterownika rolniczego OBWÓD KOŁA.
W urządzeniu wykorzystano bardzo czuły odbiornik GNSS. Do obliczania aktualnej pozycji wykorzystywane są sygnały z satelit GPS, GALILEO, GLONASS, QZSS. Do zwiększenia precyzji pomiaru (DGPS) wykorzystywany jest system SBAS oparty na korekcyjnych satelitach. Dla Europy podsystemem systemu SBAS jest EGNOS.
Informacje o prędkości dostarczane są z częstotliwością 5Hz (5 razy/sekundę). Bez korekcji DGPS, gdy zamontowana na sterowniku dioda LED miga w kolorze czerwonym, dokładność prędkości wynosi 0,1 m/sek. (około 0,4 km/h). Gdy odebrane zostaną sygnały korekcyjne, dioda LED miga w kolorze niebieskim, a dokładność prędkości wzrasta dwukrotnie do 0,05 m/sek. (około 0,2 km/h). Każde mignięcie diody LED w kolorze czerwonym lub niebieskim oznacza odbiór prawidłowej informacji o prędkości jazdy.
Wklejony do wnętrza urządzenia DROPS GPS magnes pozwala w łatwy sposób przymocować go na dachu ciągnika lub maszyny rolniczej. Układ elektroniczny zalany jest tworzywem, co zabezpiecza sterownik przed wilgocią.
DANE TECHNICZNE:
- Napięcie zasilania: 4 – 18 V DC
- Pobór prądu przy napięciu zasilającym 14V: około 100 mA
- Polaryzacja sygnału wyjściowego: NPN oraz PNP – fala prostokątna o wypełnieniu 50%
- Liczba impulsów wyjściowych: 5 imp./m (standardowa) lub 128 imp./m
- Maksymalny prąd na wyjściu: 50 mA
- Zakres mierzonych prędkości: 0,5 – 90 km/h
- Dokładność pomiaru prędkości wynosi 0,1 m/s (około 0,4 km/h) bez korekcji DGPS oraz 0,05 m/s (około 0,2 km/h) po odbiorze sygnałów DGPS
- Odświeżanie prędkości: 5 Hz (5 razy na sekundę)
- Zabezpieczenia: Przed odwrotnym podłączeniem napięcia zasilającego oraz przed zwarciem na wyjściu sygnałowym
- Udogodnienia: Test 10 km/h do sprawdzania poprawności podłączenia i kalibracji obwodu koła w sterowniku rolniczym
- Temperatura pracy: od -20 do +50 stopni Celsjusza
- Ochrona: IP 65
- Mocowanie: Magnes neodymowy